Pár napja kesergett Lázár János, miszerint versenyképességünk a béka feneke alatt, az oktatásunkon pedig bőven lenne mit változtatni. Nem kellett sokat várni, már meg is van az új irány (szintén Lázár János), melyet követni kíván kormányunk – a kérdés csak annyi, vajon a versenyképességi rangsorban nemzetközi szinten hány plusz pontot ér majd mindez?
„A kormány meggyőződése szerint a legtöbb, amit egy diáknak adni lehet, hogy jó keresztényt, illetve keresztyént és jó magyart nevelnek belőle. (…) "ami ezen túl van, az vitatható, megkérdőjelezhető", és nem tudni, kiállja-e a következő évszázadok próbáját.
A kabinet ehhez a nevelési elvhez remél szövetségest a történelmi egyházakban, ennek rendeli alá az új nemzeti alaptantervet és a magyar oktatáspolitika megszervezését - szögezte le Lázár János, hozzátéve: a két pillér garantálja, hogy ami ezer éven át megtartotta az országot, az a következő évtizedekben, évszázadokban is megtartja.” (Lázár János Mezőtúron, kormany.hu)
Véletlen elszólás, vagy kormányunk elérkezettnek látta, hogy végre tiszta vizet öntsön a pohárba? Hogy mindenki előtt világos legyen, a kormányunknak egy pillanatig sem áll szándékában az oktatás színvonalának emelése, minden egyes tettük, az államosítás, a NAT, a kritikán aluli tankönyvek, a tanárokkal és diákokkal packázás egyetlen irányba mutat, ez pedig a jó magyarrá és jó keresztyénné nevelés?
Lázár János leszögezését olvasva egy gondolkodásra képes szülő csak elborzadni tud, mit is ajánl gyermekének az elkövetkező években a magyar közoktatás. Hittant és mélymagyar ismereteket belegyömöszölve minden egyes tantárgyba, ami csak szerepel az órarendben, mert az összes többi ismeret csak megkérdőjelezhető, vitatható valami? Minek a gyerekeinknek matematika, fizika, kémia, netalán informatika, ha az abból származó ismeretek a kormányunk szerint nem szükségesek ahhoz, hogy az országunk megmaradjon a következő ezer évben is? Még több egyházi oktatási intézményt, aztán ha már túlsúlyban vannak, a diszkrimináció elkerülésének zászlaja alatt jöhet az államiban is főtárgyként a Biblia, a zsoltárok éneklése meg a kreacionizmus, ha pedig ezekkel már háromnegyedig tele a gyerek agya, ráadásnak egy kis hazafias nevelés?
„A kormány hatékony robotokat akar, nem emberi lényeket, mert az emberi lények veszélyesek lehetnek a kormányra – és egyben az egyházra is. Ezért van az, hogy a kormány és az egyház felügyelni akarja az oktatást” (Jiddu Krishnamurti, Education and the Significance of Life)
Vajon hogy fogja ezt a kétpilléres irányvonalat magáévá tenni a NAT? NatGeo meg Discovery helyett kötelező Mária Rádió meg Hiszekegy minden szünetben, rögtön becsöngetés után? És mi lesz a zsidók, az ateisták, buddhisták, pogányok meg mindenféle egyéb szerzetek gyerekeivel, nekik kötelező az agymosás vagy jobb, ha máris emigrálnak családostul oda, ahol nem kötelező magyarnak és kereszténynek lenni egyszerre? Mit kezd a rendszer a romákkal, svábokkal, ruszinokkal és egyéb nemzetiségiekkel, nekik is muszáj fullba nyomni a magyarságot, vagy kapnak részleges felmentést, de csak akkor, ha bizonyítják, bár nem igazi magyarok, de azért még hithű keresztények? A letelepedési kötvénnyel betelepülő kínaiak meg muszlimok vajon járathatják magániskolákba a gyerekeiket, ha már százmilliós nagyságrendben áldoztak arra, hogy magyar útlevelet kapjanak, vagy úgyis csak azért fizettek, hogy egy másik uniós államban éljék gondtalanul világukat?
Most már csak azt kell elképzelnünk, hogyan fog zajlani egy átlagos iskolai nap, ha beindul a két pillér, azaz a jó magyar és jó keresztyén gyártás nagyüzeme, mélázzunk el ezen egy kicsit:
07.45 – 08.00 Közös imával egybekötött hálálkodás valamint könyörgés, hogy a nemzet jótevői még sokáig munkálkodhassanak népünk további ezeréves fennmaradásán.
08.00 – 16.00 Tanórák, egy-egy tanóra felépítése:10 perc hálálkodás (bárkinek bármiért, a bárki alatt kormánypártunk vezetői értendőek) és könyörgés (a téma szabadon választott, például mennyország, bűnbocsánat, végre legyen tornaterme az iskolának, ehető legyen a kaja a menzán, stb.) és 35 perc tanulás, 95%-ban a jó magyarság és jó kereszténység elsajátítására összpontosítva. Tantárgyak:
- magyar irodalom: Biblia, néha egy-egy kötelező olvasmány (olyan, ami minimum 120 éve íródott), csakis keresztény magyar íróktól. Évfolyamonként lehet egy-egy nem magyar szerző is, de csak akkor, ha már szentté avatták, esetleg protestáns vallást alapított.
- magyar nyelv: vissza a gyökerekhez, újra honosodjon meg az Ómagyar Mária siralom és a Biblia nyelvezete (engedmény: itt-ott archaikus moldvai csángó beütés), a helyesírásban is az legyen az etalon, ami Kazinczy idejében elfogadott volt. Gátat kell vetni a sok idegen szó parttalan befogadásának, az olyanokat meg pláne el kell felejteni, amelyek az informatikához kötődnek.
- történelem: magyar keresztény történelem, különös tekintettel az önfeláldozó keresztény háborúkra, amelyeket Európa védelmében folytattunk önfeláldozásunkat tanúsítva. A világtörténelem csak azon momentumai a tananyag részei, amelyekben minimum egy magyar keresztény király vagy egyházi főméltóság szerepel, az összes többi felesleges, megkérdőjelezhető szószaporítás, a demokrácia témakörbe tartozó bármely fogalom (sajtószabadság, lelkiismereti szabadság, szabad vallásgyakorlás, stb.) viszont csakis negatív kontextusban említhető.
- média: kötelező a királyi tévé (nézze már valaki, ha olyan sokba kerül) és a Vajna-univerzum csatornái, felelés az Izaura és Kiwi adásaiból valamint az esti híradóból.
- szájensz: összegyúrt természettudomány, amely mindent magába foglal, amire csak szüksége lehet a mintaalattvalónak, például a puli és a komondor megkülönböztetése és címerállatok körvonalról felismerése, a történelmi Magyarország soha át nem adott tanösvényeinek és beszántott nemzeti parkjainak listája meg mindaz az ismeret, ami szükséges a bor- kézműves sör és pálinkakészítéshez. Az összes többi tudás csak felesleges himi-humi, időrabló úri mulatság, ami elveszi az időt a jó kereszténnyé és jó magyarrá váláshoz szükséges tantárgyak alapos elsajátításától.
- matematika, informatika, fizika – csupa-csupa felesleges, megkérdőjelezhető tananyag, ami nem biztos, hogy kiállja a következő száz év próbáját és egyébként is legalább több idő marad a mindennapi énekre meg testnevelésre.
- idegen nyelv: végképp felesleges, a magyar világnyelv, Londonban is megérik a mekiben, nem? Plusz minden nem magyart, tehát idegent hivatalosan utál a kormány és ugyanezt elvárja a felnövekvő nemzedékektől is.
- ének: népdalok, keresztény egyházi művek, magyar keresztény szerzők művei valamint keresztény pop-rock. Engedmény: évente egyszer el lehet énekelni a Paff, a bűvös sárkányt is.
- rajz: szigorúan az egyházi és magyar historicizmus műveire koncentrálva, plusz jöhet még a népművészet, minden mennyiségben.
- testnevelés: tornaterem híján marad az arra alkalmas településeken háztömb körüli séta, kisebb helyeken a legközelebb fekvő dűlőutak aktuális állapotának megtekintése, állami ünnepek előtt napokon jutalom-grundfoci. Plusz eső esetén, illetve ha éppen akar üres tanterem, akkor időt lehet keríteni még néptáncra is, szigorúan a történelmi tájegységeinkre koncentrálva.
- hittan és etika: felkészítés az engedelmes állampolgár szerepének betöltésére, napi minimum egy tanórában.
Alsótagozatban az ebédidő 12.00 – 12.30 között, felső tagozaton és középiskolában a heti 38 tanóra mellett arra már nem jut idő, de nem is panaszkodnak a diákok mert a koszt roppant magyarosan egészséges, cserébe viszont ehetetlen.
Ha a kormányunk a két pillért sulykolja, akkor vajon a jó magyar és jó keresztény képzés elveinek alárendelt oktatás hogyan állít majd elő olyan érettségizőket, akik alkalmasak lesznek arra, hogy például orvosi vagy műszaki pályára jelentkezzenek?
Mi lesz az ideológiai alapokra nem helyezhető műszaki és természettudományos felsőoktatással, az is csak vitatható? Vagy azért egy icipicit vállalható, csak a tudományos szocializmus és a dialektikus meg történelmi materializmus helyett befigyel a magyarság- és kereszténységtan, az egykori honvédelmi napok pedig átavanzsálnak hazafias napokra? Vagy kénytelen kelletlen orvos-mérnök migránsokat fogadunk be, hogy azért a nagy hazafiasság közepette mégse omoljon össze a gazdaság meg az egészségügy? És ha bevándorlókat sem fogadunk be (hiszen utáljuk őket), hogy orvosként vagy éppen pénzügyi szakemberként tegyék a dolgukat, akkor a GDP előállításában csakis az összeszerelőiparra hagyatkozunk, az eddig is úgy bejött? Esetleg gazdagéknak lesz egy drága magániskola-rendszer, távol az államitól meg az egyházitól, ahol a jövő műszaki, természettudományos és pénzügyi palántáit oktatják, netalán még egy-két világnyelvet is rájuk kényszerítenek?
Ha azt gondoltuk, közoktatásunk mára már elérte a mélypontját, valószínűleg csalatkozni fogunk – különösen ha elhisszük, amit Lázár János fentebb leszögezése állít kormányunk szándékairól. Ráadásul a jövő állami oktatása azért is jó a kormánynak, mert nemcsak hogy engedelmes, alapvető gondolkodásra is képtelen alattvalókat gyárt, hanem azért is, mert olcsó – nincs szükség természettudományos tantermekre, szertárakra, laborfelszerelésekre, ahogy a számítógépek és intelligens táblák beszerzését is meg lehet úszni. Ha nincs informatika, akkor nem kell rendszergazda és klíma sem a szerverhez, ahogy a matek- és fizikatanárok is elmehetnek biztosítókhoz kárfelmérőnek.
Ha az a cél, hogy a kormány elűzze országunkból mindazokat, akik nem kívánnak csak jó keresztyén és jó magyar utódot, hanem szeretnék még azt is, hogy gyermekünk gondolkodó, értelmes lénnyé váljon, akkor a legjobb úton haladunk ebbe ez irányba.
Amennyiben tetszett, várunk most induló Facebook-csoportunkban!
Kapcsolódó posztok: